Hiking – Šta je to i zašto je dobro?

hiking-planinarenje

BlogSport vam predstavlja 9 zdravstvenih prednosti i zanimljivosti Hiking-a odnosno planinarenja.

Planinarenje, odnosno Hiking nije samo način da se opustite. Nudi širok spektar prednosti i može dramatično poboljšati vaše fizičko i mentalno zdravlje. U Srbiji možete pronaći zaista dosta zanimljivih mesta za hiking.

Evo nekoliko načina na koje vas planinarenje može pretvoriti u najbolju verziju sebe:

1. Hiking predstavlja odličan kardio trening

Od Hiking-a dobijate stalne kardiovaskularne vežbe, što znači da može poboljšati vaše kardiovaskularno-respiratorno zdravlje i trebalo bi da postane polu-redovan deo vašeg fitnes treninga.

Hiking

Kada ste na planinarenju, vaša pluća, srce, pa čak i arterije će dobiti neku vrstu treninga. Čak i kratka šetnja može vam pružiti dobar trening i poboljšati vaše zdravlje.

Jedno istraživanje je pokazalo da brzo hodanje u trajanju od 150 minuta svake nedelje dovodi do dramatičnih poboljšanja kardio-respiratornog zdravlja učesnika. Pluća i srce su radili efikasnije, poboljšavajući cirkulaciju.

2. Smanjuje rizik od dijabetesa 

Ne samo da vam hiking može pomoći u kontroli dijabetesa, već vas može sprečiti da razvijete dijabetes. To je zato što smanjuje nivo šećera u krvi.

Kada planinarite, vežbate svoje mišiće. To dovodi do premeštanja glukoze iz vašeg krvotoka tako da nivoi energije mogu ostati visoki.

3. Smanjen rizik od visokog triglicerida i holesterola

Možda se hranite veoma zdravo, ali ako ne vežbate dovoljno, nivoi triglicerida i holesterola mogu biti visoki. To može dovesti do zdravstvenih problema, uključujući dijabetes, bolesti srca i visok krvni pritisak.

Hiking

Vežbanje kardiovaskularnog sistema, poput onog koji biste imali tokom pešačenja, može pomoći vašem telu da reguliše nivoe triglicerida i holesterola. Redovne vežbe uzrokuju da telo proizvodi više HDL-a, što je korisna vrsta holesterola. Nivo triglicerida i štetnog holesterola će biti smanjen.

4. Pomaže da svoju težinu držite pod kontrolom

Mnoge smrtonosne bolesti, uključujući srčani udar i moždani udar, povezane su sa gojaznošću. 

Hiking vam može pomoći da izgubite težinu ili da održite zdravu težinu.

Neko ko je težak 90kg može očekivati da će sagoreti oko 550 kalorija tokom jednosatnog pešačenja. Osoba koja teži 72kg sagorela bi otprilike 430 kalorija.

5. Ojačaćete mišiće tokom Hiking-a

Tokom pešačenja, koristite mišiće celog tela tokom dužeg vremenskog perioda. Mišići na nogama i kukovima dobijaju solidan trening, kao i gluteusi. Vežbaju se i manji mišići, poput onih u blizini kolena i zglobova. Pešačenje se smatra oblikom vežbe niskog intenziteta.

Hiking

Dužina Hiking-a može varirati u zavisnosti od staze kojom hodate. Neke šetnje traju manje od sat vremena, dok bi druge mogle da vas drže u šetnji čak 15 sati. 

Tokom ovog vremena, vaši mišići će biti angažovani sve vreme. To znači da ćete moći da povećate nivo izdržljivosti i izgradite snagu mišića. Videćete bolje rezultate nego što biste postigli u sportovima koji ne pružaju isti nivo napora.

6. Smanjuje rizik od pada i loma kostiju

Gustina kostiju se smanjuje kako starimo. To znači da su padovi i lomovi kostiju češći. Prednost Hiking-a je što može poboljšati gustinu kostiju. Hiking može pomoći da vaše kosti budu jake.

Videćete impresivne prednosti ako se usredsredite na fizičku kondiciju dok ste još mladi. Nije važno da li se odlučite za pešačenje sami ili u grupi. Radite najbolju stvar za zdravlje vaših kostiju.

7. Smanjuje depresiju i anksioznost

Uz smanjenje stresa, hiking može smanjiti nivo anksioznosti. Kada ste na planinarenju, možete se usredsrediti na svoje disanje, uživajući u mnogim prednostima koje biste iskusili tokom meditacije.

Hiking

Ako želite da smanjite osećaj stresa i podignete raspoloženje u trenu, samo izađite napolje.

8. Spavaćete mirnije

Kada hodate po neravnom terenu, vaše telo troši više energije nego da hodate po ravnoj površini. Takođe ćete se isključiti sa ekrana koje biste inače gledali tokom dana, kao što su ekrani televizora, telefona ili računara. Ovo može dovesti do poboljšanja sna.

9. Hiking je društveno koristan

Iako možete planinariti sami, možete podeliti iskustvo sa prijateljima. Ovo može pomoći u okupljanju vaše društvene grupe, stvarajući uspomene koje će trajati doživotno.

Odlazak na Hiking je divan način da vežbate, a nudi i brojne zdravstvene prednosti. Ako ranije niste razmišljali o Hiking-u, zašto ne biste pokušali sada?

Hiking ne zahteva mnogo potrošnje. Iako ćete možda morati da se pripremite za duže pešačenje, u većini slučajeva sve što će vam trebati je par planinarskih čizama!

Često postavljena pitanja (FAQ)

  1. Šta je hiking i kako se razlikuje od običnog šetanja? Hiking je aktivnost dugog pešačenja, obično po prirodnim stazama ili planinama, koja je intenzivnija od uobičajenog šetanja.
  2. Koje su prednosti hikinga za fizičko zdravlje? Hiking poboljšava kardiovaskularno zdravlje, jača mišiće, povećava izdržljivost i može pomoći u gubitku težine.
  3. Kako hiking utiče na mentalno zdravlje? Redovni hiking smanjuje stres, poboljšava mentalno zdravlje i pruža osećaj postignuća.
  4. Šta je potrebno od opreme za hiking? Osnovna oprema za hiking uključuje udobne cipele za hodanje, vodu, hranu, i odgovarajuću odeću.
  5. Da li je hiking pogodan za sve uzraste? Hiking je prilagodljiv aktivnostima i može biti pogodan za sve uzraste, uz odabir odgovarajućih staza.

Za više ovakvih zanimljivih blog postova, pratite Blog Sport!

SEO specijalista sa velikim interesovanjem za sport, posvećen istraživanju i deljenju uzbudljivih priča iz sveta Fudbala, Košarke, Formule 1 i Tenisa. Pozivam vas da otkrijete inspirativne sadržaje na BlogSport-u!

Podeli na drištvenim mrežama: