Meditacija – kako vam može pomoći

Meditacija

Šta je meditacija i kako se radi? Da li je meditacija opasna? Koja je najbolja meditacija? Često čujemo ovakva pitanja.

BlogSport vam u ovom članku pomaže da saznate sve o prednostima koje donosi meditacija.

Meditacija se odnosi na skup praksi koje se fokusiraju na povećanje pažnje i povećanje vašeg osećaja svesti.

Meditacija postoji stotinama godina i praktikuje se u mnogim različitim kulturama i religijama.

Meditacija nudi mnoštvo prednosti za fizičko i mentalno zdravlje, u rasponu od jačeg imuniteta do nižeg nivoa stresa.

Iako postoji mnogo različitih oblika meditacije, svi oni spadaju u dva osnovna tipa: koncentrativna meditacija i kontemplativna meditacija.

Koncentrativna meditacija ima za cilj postizanje mirnoće tela i uma. Podrazumeva da praktičar fokusira svoju pažnju na objekat koncentracije.

Kontemplativna meditacija uključuje fokusiranje vaše pažnje na određeno pitanje.

Ova praksa ima za cilj da traži odgovore na vaša pitanja uz pomoć inspirativnih uvida iz vaše unutrašnje mudrosti.

U ovom članku ćemo razmotriti 5 razloga zašto je poželjno da uključite meditaciju u svoj život.

1. Meditacija snižava nivo stresa

Meditacija podstiče smirenost, povećava unutrašnju harmoniju i poboljšava opšte mentalno blagostanje olakšavajući duboko razmišljanje i samorefleksiju.

Povećanje stresa uzrokuje da naše telo poveća oslobađanje hormona stresa kortizola.

Visok nivo kortizola je povezan sa umorom, glavoboljom, nagomilanom masnoćom u stomaku, anksioznošću, povišenim krvnim pritiskom i poremećajem sna.

Pažljiva meditacija smanjuje nivo stresa terajući um u duboko stanje odnosa i spokoja, poboljšavajući emocionalno zdravlje.

Meditacija

Posredovanje takođe omogućava telu da se popravi i štiti telo od oštećenja izazvanih fizičkim stresom.

Koncentrativna meditacija najbolje funkcioniše za smanjenje nivoa stresa. Usmeravajući svu svoju pažnju na sadašnji trenutak, možete se zaustaviti od razmišljanja o stresnim aspektima života.

To čisti vaš prepun um i čini da se osećate opušteno.

Meditacija eliminiše sve brige, scenarije koji izazivaju stres i zbrkane misli iz vašeg uma i omogućava vam da slušate svoj unutrašnji glas.

Istraživanja su pokazala da meditacija takođe može pružiti olakšanje od stanja povezanih sa stresom, kao što su posttraumatski stresni poremećaj i sindrom iritabilnog creva.

2. Meditacija poboljšava raspon pažnje

Meditacija ima mnoge psihološke prednosti. Jedna takva prednost je da produžava raspon pažnje.

Koncentrativna meditacija povećava snagu i izdržljivost vaše pažnje.

Nedavna studija testirala je efekat meditacije na pažnju i otkrila da su učesnici koji su meditirali dok su obavljali zadatak bili pažljiviji i tačniji u poređenju sa učesnicima druge kontrolne grupe.

Druga opservaciona studija je pokazala da ljudi koji meditiraju imaju duži raspon pažnje u poređenju sa onima koji ne meditiraju.

Prema istraživačima, čak i trinaest minuta dnevne meditacije može imati dalekosežne efekte kada je u pitanju produženje raspona pažnje.

Da dodamo listu prednosti, meditacija može čak da promeni obrasce u mozgu koji izazivaju nedostatak pažnje, preterano razmišljanje i preteranu brigu.

Ako želite da se fokusirate na relevantne informacije i filtrirate ometanja, uključite koncentrisanu meditaciju u svoj život.

3. Meditacija pomaže u smanjenju nedostatka pamćenja 

Kao što naša tela stare, tako stari i naš um!

Meditacija promoviše jasnoću razmišljanja i povećan raspon pažnje, što može da održi naš um zdravim i u formi kako starimo.

Kirtan Kriia je tehnika meditacije koja je pokazala poboljšanja pamćenja za one koji pate od gubitka pamćenja u vezi sa godinama.

Meditacija

Prema nalazima druge studije, meditacija može povećati mentalnu reakciju kod starijih osoba.

Istraživanja takođe pokazuju da meditacija može pomoći u poboljšanju pamćenja kod pacijenata koji imaju demenciju.

Iako je potrebno više istraživanja da bi se u potpunosti razumeo potencijal meditacije za poboljšanje pamćenja kod pacijenata sa demencijom, ona pruža nadu onima koji žele da spreče ovo stanje.

4. Meditacija poboljšava san

Poremećaji spavanja su veoma česti širom sveta, sa 70 miliona ljudi pogođenih samo u Americi.

Studije su pokazale da ljudi koji meditiraju imaju tendenciju da spavaju mnogo bolje noću u poređenju sa onima koji ne praktikuju meditaciju.

Vaše veštine meditacije mogu vam pomoći da očistite svoj pretrpani i rasejani um, što često može doprineti nesanici.

Takođe se pokazalo da meditacija povećava nivo melatonina u telu, pomaže u borbi protiv poremećaja spavanja i uspavljuje vas.

Štaviše, meditacija opušta um, oslobađa napetost, opušta telo i dovodi vaš um u stanje dubokog mira. Zbog toga postoji veća verovatnoća da ćete zaspati.

Međutim, da biste iskoristili prednosti spavanja putem meditacije, važno je da budete dosledni svojoj meditaciji.

Kvalitet meditacije je mnogo važniji od njenog kvantiteta. Meditirati pet minuta svaki dan nedelju dana je mnogo bolje nego meditirati jedan sat jednom nedeljno.

Važno je zapamtiti da je za razvijanje vaših veština posredovanja potrebna vežba i vreme. Budite strpljivi prema sebi.

5. Meditacija smanjuje krvni pritisak

Meditacija takođe ima brojne koristi za fizičko zdravlje.

Meditacija smanjuje opterećenje srca, poboljšavajući zdravlje srca. Visok krvni pritisak tera srce da naporno radi na pumpanju krvi po telu, što dovodi do lošeg zdravlja srca.

Visok krvni pritisak takođe može suziti arterije, povećavajući rizik od srčanog udara.

Analiza nalaza dvanaest studija zaključila je da meditacija pomaže u snižavanju krvnog pritiska u telu.

Meditacija

Takođe se pokazalo da meditacija povećava količinu azotnog oksida u telu. Azot oksid deluje kao vazodilatator, poboljšavajući protok kiseonika i krvi.

Proizvodnja azotne kiseline takođe pomaže u opuštanju krvnih sudova, regulišući krvni pritisak i poboljšavajući ukupnu funkcionalnost srca.

Ovo čini meditaciju idealnom za ljude koji pate od visokog krvnog pritiska

Meditacija je jednostavna praksa koja je jeftina i dostupna svima.

Postoji mnogo različitih stilova meditacije, što znači da možete istraživati i eksperimentisati kako biste pronašli tehniku koja najbolje odgovara vašim ciljevima meditacije.

Takođe možete praktikovati meditaciju koja trenutno najbolje odgovara vašim potrebama. Pokušajte da uključite meditaciju u svoju dnevnu rutinu i videćete da se vaš život zauvek menja.

Za više ovakvih zanimljivih blog postova pratite Blog Sport!

Podeli na drištvenim mrežama: