MMA – saveti za početnike

MMA

BlogSport vam predstavlja vodič za početnike za razumevanje mešovite borilačke veštine ili nama poznate kao MMA.

MMA je porastao u poslednje dve decenije, posebno zbog uspona UFC-a.

Kompanija UFC je dala platformu najboljim svetskim MMA borcima da iskoriste svoje znanje i iskustvo kako bi se međusobno nadmetali.

Međutim, to je više od krvi i hrabrosti – MMA takođe izaziva kvalitete kao što su disciplina, samopouzdanje i poštovanje prema protivnicima a pre svega prema sebi.

BlogSport vam predstavlja što treba da znate o MMA za početnike!

Šta je MMA?

Pre nego što počnete da guglate „MMA trening za početnike u mojoj blizini“, trebalo bi da razumete šta tačno uključuje MMA.

Borilačka veština je kompletan sistem treninga koji ima za cilj podučavanje tehnika samoodbrane.

Postoje mnoge borilačke veštine koje se praktikuju širom sveta.

MMA je svaki sistem koji kombinuje dve ili više borilačkih veština. Borci koji uđu u MMA obično uzimaju najbolje što svaka borilačka veština može da ponudi.

MMA

Uzmimo za primer rvanje i tekvondo. Prvi uči borce kako da obaraju protivnike, a drugi kako da ih udare dok stoje.

Postoji mnogo “smrtonosnih” kombinacija borilačkih veština u MMA. Borci pokušavaju da nauče veštine kako bi poboljšali svoje udarce, kao što su Muai Thai, Karate i Krav Maga, ili greppling, kao što su BJJ, Sambo i Judo.

Neki od najboljih svetskih borilačkih veština postigli su uspeh zahvaljujući poznavanju svega po malo.

Primarna prednost dobrog poznavanja MMA je ta što ćete moći da se odbranite kada vam bude teško!

Prednosti MMA

Svaka borilačka veština vas uči svojoj verziji samoodbrane. Međutim, postoji nekoliko drugih prednosti učenja MMA, koje su detaljno opisane u nastavku teksta.

MMA i zdravlje

Nema sumnje da trening ove borilačke veštine zahteva mnogo napornog rada, bez obzira na disciplinu. Procedure treninga vam pomažu da sagorite mnogo kalorija i poboljšate vaš kardio.

Prema Evolve MMA, jedan sat treninga može vam pomoći da sagorite do 1000 kalorija!

Štaviše, MMA vas takođe čini mnogo jačim. Vežbe i sparing sesije zahtevaju da koristite sve svoje mišiće, za razliku od redovnog vežbanja u teretani, koji se fokusira samo na određene grupe mišića.

Redovni trening će vam pomoći da održite formu.

MMA poboljšava mentalnu snagu

Kako napredni treninzi mogu biti tako naporni, potrebno vam je i mnogo mentalne snage da nastavite.

Ovo poboljšava količinu kazne koju vaš um može da izdrži da bi vaše fizičko telo nastavilo dalje. Međutim, koristi za mentalno zdravlje nisu ograničene samo na izdržljivost.

Obuka takođe pomaže da vaš um bude oslobođen svih vrsta stresa.

MMA

Možete ga koristiti ili da odvratite svoj um od poteškoća u vašem životu ili možete kanalisati svoje negativne misli i energiju i pretvoriti ih u nešto pozitivno.

To možete da uradite tako što ćete jednostavno udarati, udariti nogom i udariti svoju teškui džak tokom treninga.

MMA Poboljšava sposobnosti razmišljanja

Pobeda i briljantnost u MMA-u nisu samo snaga i veština – to takođe mnogo zavisi od vaše strategije.

Morate veoma brzo da reagujete na svaki pojedinačni potez koji vaš protivnik napravi i morate da odlučite kako da izbegnete potez ili da izvedete kontranapad.

Kao rezultat toga, vaša sledeća odluka bi mogla doneti pobedu ili prekinuti borbu. Nakon što ste neko vreme trenirali MMA, moći ćete da unapredite svoje veštine rešavanja problema.

Ova disciplina vas uči kako da se nosite sa situacijama pod visokim pritiskom, da ostanete mirni, razmislite i zatim napravite svoj sledeći korak.

MMA Povećava samopouzdanje

MMA može značajno poboljšati vaše samopoštovanje i samopouzdanje!

Nakon određenog perioda treninga postaćete spremniji i sposobniji da se branite i počećete da se osećate mnogo bolje u vezi sa sobom.

Ovo vas čini sigurnijim u obavljanju bilo kakvih aktivnosti koje nisu vezane za ovaj sport.

MMA Povećava socijalizaciju

Upoznaćete mnogo novih ljudi u svojoj teretani, od kojih će mnogi često imati iste ciljeve samousavršavanja kao i vi.

Verovatno ćete se sprijateljiti sa nekoliko njih i dok trenirate duži vremenski period, možda ćete čak početi da ih vidite kao članove porodice.

Interakcija sa kolegama u ovoj branši takođe će učiniti da imate bolje samopouzdanje.

MMA Oprema

Kao što je gore pomenuto, MMA ne zahteva samo da trenirate u jednoj disciplini.

Zbog toga ćete morati da nabavite opremu koja je standardna za više od jedne borilačke veštine.

Neke uobičajene osnovne stvari uključuju sledeće:

  • MMA rukavice: One se razlikuju od bokserskih rukavica, jer dozvoljavaju i hvatanje
  • MMA odeća: Morate da nosite kratak šorc koji vas hladi i omogućava fleksibilnost
  • Štitnik za usta: Obavezno za zaštitu od udarca, jer dobijate samo jedan set zuba u životu
  • Štitnici za glavu: Takođe obavezno kada udarate, jer vam omogućavaju da teško sparingujete bez oštećenja mozga
  • Štitnik za prepone: Za zaštitu vaših osetljivog područja, koje može biti ozbiljno povređeno ako ne pazite
MMA

Postoji velika šansa da će vam možda trebati vreća za udaranje. Postoji nekoliko vrsta vreća za udaranje, uključujući:

  • Teška, brza ili stojeća vreća za udaranje
  • Aperkat torbe
  • Dummies vreće za udaranje

Postoji i nekoliko disciplina koje zahtevaju obuku za oružje.

Borbeni aspekt je urađen korišćenjem ublaženih verzija tradicionalnog oružja – vaša obična teretana vam neće dozvoliti da se borite sa oštrim katanama ili noževima.

Međutim, postoji neko oružje koje se još uvek koristi za obuku, uključujući:

  • Nunčake
  • Štabovi
  • Drveni mačevi

Kako da počnete sa osnovnim MMA treningom

Želite da uđete u MMA? Postoje 3 koraka koje morate da pratite.

1. Znajte šta želite da naučite

Da biste dobili UFC obuku za početnike, prvo bi trebalo da odlučite u koju vrstu MMA želite da se upustite.

Možete birati između različitih oblika borbe u stojećem stavu ili hvatanja. Nakon što steknete malo hrabrosti u jednoj od ovih kategorija, možete preći na sledeću.

Ali koji je najbolji za početnike? Ovo zavisi od toga šta želite da naučite.

MMA

Ako želite da poboljšate svoje veštine borbe u stojećem stavu, stručnjaci preporučuju odlazak na Muai Thai.

Ako je cilj da poboljšate svoje sposobnosti klinča, onda će brazilska džiu džica izgraditi najbolju osnovu za vas.

2. Znajte gde da to naučite

Zatim bi trebalo da malo istražite teretane u vašem kraju i šta se tamo uči.

Možda nećete moći da pronađete umetnost po svom izboru tamo, ali još uvek možete da je trenirate kod kuće.

Nakon što se pridružite teretani, trebalo bi da naučite sve što možete i kasnije da to primenite na svim svojim sparing sesijama.

3. Znajte šta da poboljšate

Sparing sesije će vam reći sve što treba da znate o tome koliko ste dobri.

Vi i vaš trener(i) treba da budete u stanju da identifikujete sve nedostatke u vašim sposobnostima kako biste mogli da radite na njima. Važno je da sebi date malo vremena da rastete i postanete bolji.

Često postavljena pitanja (FAQ)

  1. Šta je MMA i šta podrazumeva trening za početnike? MMA (Mixed Martial Arts) je borilački sport koji kombinuje elemente različitih borilačkih veština. Trening za početnike obično uključuje osnovne tehnike borbe, snagu i kondicioniranje.
  2. Koja oprema je potrebna za MMA trening? Osnovna oprema uključuje rukavice za MMA, zaštitu za glavu, štitnike za tibiju, i ustaški štitnik.
  3. Kako izabrati pravi MMA klub ili teretanu? Važno je izabrati klub sa kvalifikovanim trenerima i dobrom opremom, koji podržava početnike.
  4. Kakvi su saveti za izbegavanje povreda tokom MMA treninga? Početnici bi trebali usmeriti pažnju na pravilnu tehniku, zagrevanje pre treninga i slušanje svog tela kako bi izbegli povrede.
  5. Koliko često bi početnik trebao da trenira MMA? Preporučuje se postepeno povećavanje intenziteta treninga, počevši sa 2-3 puta nedeljno.

Za više ovakvih zanimljivih priča iz sveta borilačkih veština, pratite Blog Sport!

SEO specijalista sa velikim interesovanjem za sport, posvećen istraživanju i deljenju uzbudljivih priča iz sveta Fudbala, Košarke, Formule 1 i Tenisa. Pozivam vas da otkrijete inspirativne sadržaje na BlogSport-u!

Podeli na drištvenim mrežama: